26 Temmuz 2017 Çarşamba

İşletme Kurarken Unutulanlar

Hepimizin hayalidir kendi işini yapmak. Bir cafe açmak veya ticarete girmek… Sürekli bir yerlerde çalışanlar için özellikle çekilmez patronlar, sizi aşağıya çekmek isteyen mevkidaşlar veya sırf egoları yüzünden çıkardığınız bir işi kendi işiymiş gibi gösteren yöneticiler yüzünden hepimiz mutsuzluklar yaşamaktayız. İnternette denk geliyoruz bu tarz haberlere… Canına tak etti kendi şirketini kurdu gibi haberler her ne kadar toz pembe gözükse de bilmediğimiz pek çok şey karşımıza çıkıyor.
Önce vereceğimiz hizmetin veya satacağımız ürünlerin bize olan maliyetini hesaplıyoruz, sonra dükkan kirası, elektrik gibi genel sabit giderleri de ekleyerek maliyet hesabı yapıyoruz ve ortaya sonuçlar çıkıyor. Ama hesaba katmadığımız ufak kalemler birikip birikip ay sonunda bir de bakıyoruz ki evdeki hesap çarşıya uymamış. İşte bu noktada ya çok iyi bir araştırma yaparak mümkün olan her şeyi hesaplamalıyız veya tahmin dışı giderler için de bütçe oluşturmalıyız.



İş güvenliği ile ilgili son dönemlerde çıkan kanunlar doğrultusunda artık bu da bir gider kalemi halini aldı diyebiliriz. Eskiden sadece tehlikeli sınıflarda olan iş güvenliği uzmanı bulundurma ve doktor kontrolü gibi küçük işletmelere kadar inmiş durumda. 10 kişiden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıflarda bile artık iş güvenliği uzmanı gerekmekte ve gerekli kontroller ve eğitimler verilmelidir.


Bu eğitimleri şirket sahipleri veya çalışanları verebilmek için gerekli sertifi programlarına başvurabiliyor. Bunun için çalışanların sağlık raporu, acil durum planı, risk değerlendirme raporu gibi belgeler isteniyor. Bu belgeleri tamamladıktan sonra işletme sahipleri veya çalışanlar eğitim almaya hak kazanır ve iş yeri iş güvenliği uzmanına sahip olmuş sayılır. Düşünsenize küçük büyük bütün firmaların bunu tam anlamıyla uyguladığı ve çok daha güvenli bir iş hayatında çalıştığımızı…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder